2014. január 31., péntek

Zorin OS, és egy kis GNOME Flashback (fallback)

Ahogy az előző bejegyzésemben elhatároztam, azt megvalósítottam: kipróbáltam a Zorin OS 6-ost, 7-est, de azóta már a 8-as végleges verzióját is. Tapasztalataim szerint a 6-os és 7-es verzióban az Awn Dock hibás, amire abból következtettem, hogy a rajta elhelyezett ikonok néha azt produkálják, hogy semmit. Rákattintok 1-1 ikonra, és nem történik semmi. Az adott program máshonnan történő megnyitása oldja meg a problémát. A 8-as verzióban ezt már nem tapasztaltam, viszont a számomra legtetszetősebb felület a régi GNOME2-es (más néven) volt. Az alapból beállított effektek nagyon bejöttek, a munkaterület-váltó viszont nem működött, ami nem a Zorin hibája, hanem sokkal inkább a GNOME-é. A kinézetét átalakítottam olyanra, ahogy nekem tetszett, tehát az Ubuntu Ambiance témájára, viszont előreláthatólag soha nem fogok Zorin-ra váltani, aminek többnyire az az oka, hogy Ubuntu alapú, és mindazt, amit GNOME alatt elértem Zorin-on, elérhetem natívan Ubuntun is. Jelenleg az Ubuntu 13.10-es verzióját használom GNOME Flashback felülettel, ami visszaadja számomra a régi, GNOME2 által megszokott felhasználói élményt, viszont - sajnos - a munkaterület-váltó nem működik, ami számomra nem is annyira lényeges, tehát ez az egy súlyosabb hiba miatt nem fogom lecserélni sem a felületet, sem pedig a rendszert.
A GNOME hibáiról továbbá annyit kell még tudni, hogy a felső panelen található menük lenyitásakor a Print Screen billentyűgombbal történő pillanatkép-készítés nem működik, ami korrigálható azzal, hogy megnyitjuk az alapból a rendszerünkön lévő "Képernyőkép" nevezetű akármicsodát, és azzal készítünk pillanatképet a képernyőnkről. Az ALT+TAB billentyűkombináció sem működik alapból, amit könnyedén kijavíthatunk. Telepítenünk kell a CompizConfig Settings Manager-t és a Compiz Plugin extrákat (sudo apt-get install compizconfig-settings-manager compiz-plugins-extra), ezután a CompizConfig Settings Manager-be belépve engedélyeznünk kell az "Alkalmazásváltó" plugin-t. Egy ki-, majd bejelentkezés után a problémánk megoldódott. Röviden erről ennyit, hosszabban később.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése